sobota 21. července 2012

Jablkovo - tvarohový dort nepečený

Dnes mi přišel meil s tvarohovými dobrotami. Jablkový dort mně zaujal a tak jsem ho s Deniskou vyzkoušely.
Použily jsme letní kyselejší jablka, želatinu jsme měli jen červenou, proto ta narůžověla barva celého dortu.
Šlehačku jsme vynechali.
Často děláme jen jablkový dort ale tento s tvarohem je taky moc dobrý.








Posílám malý virtuální kousek. Dobrou chuť

Tady je recept:

Na dort: 1 kg jablek, 100 g cukru krupice, 1 skořicový cukr, 5 lžic citrónové šťávy, 2 netučné tvarohy (kostky), 250 ml smetany ke šlehání, 50 g cukru moučka, 20 g mleté želatiny. Dále: dětské piškoty. Na ozdobu: trochu lískových oříšků, čokoládové polevy a kakaa.

Postup:

Jablka oloupeme, nastrouháme nahrubo a povaříme s 200 ml vody, krupicovým a skořicovým cukrem. Do odměrky se 100 ml vody nasypeme želatinu a necháme 10 minut nabobtnat. Hrnec s měkkými jablky odstavíme a po chvíli do ještě horkých, ale ne vařících jablek vmícháme nabobtnanou želatinu a citrónovou šťávu. Dobře promícháme. (Želatina se v horké kaši rozpustí.) Za občasného promíchání vychladíme.

Ušleháme šlehačku. Utřeme tvarohy s moučkovým cukrem, spojíme se šlehačkou a vše vmícháme do jablkové kaše.

Dortovou formu o průměru 26 cm vyložíme piškoty a střídáme s tvarohovou - jablečnou kaší, nahoře skončíme kaší. V ledničce necháme do druhého dne ztuhnout. Vyjmeme z formy na tác a ozdobíme.

Je to nenáročný, chutný a lehký dezert.

3 komentáře:

  1. Mňam....já jsem letos ještě žádný takový nepečený dortíček s ovocem nedělala. Mám ho spojený s létem a když se kouknu ven z okna, tak mi to jako léto nepřipadá. Možná právě proto jsem žádný nespáchala, i když jsou třešně dávno fuč a sezóna jahod je v plném proudu....:-D

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám recept bez tvarohu a do těch povařených jablek se dává puding. Pak se to vrství s piškotama.
    Ale tenhle je určitě taky dobrý :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ano Katko, taky ho dělám často s pudingem. S tvarohem je takový sytější.

    OdpovědětVymazat